Thursday, 19 January 2012

Dilemma

Susah nya bila kene buat keputusan ni,kalau keputusan yang kita buat tu tanpa melibatkan orang lain tak pe,benda jadi susah bila orang lain pun terlibat sama.Contohnya kene libatkan ibu bapa.Bila kita kata A, ibu -bapa kata B.

Memanglah secara umumnya,kita sebagai anak kene ikut cakap ibu-bapa,tapi kalau kita dah tak boleh sangat nak ikut keputusan diorang sebab kita dah ade sebab-sebab yang kukuh,macam mana pulak ye?Oh,memang keliru la sekarang ni,fikiran tu berbelah-bagi.Kalau korang buat macam mana ye?

P/S : Sebarang pendapat dari anda sangat saya hargai :)

6 comments:

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

actually dlm pemanahamn zuan ikut ckp ibu bapa bkn brmksud "i say u jump, u jump!" kena la decide btl2, mksud dgr ckp ibu bapa lagi maksudnya ckp diorng yg lebih tua n pengalaman, dengar sbb mayb diorng dah lalui situasi mcm tu..

diana said...

pujuk je la kot yang boleh kita buat..terangkan dengan sebaiknya...
rasanya benda gini jalan penyelesaian nya cuma bawak berbincang je la kot..tak pun panggil sorang sedara yang lebih tua untuk berbincang dengan mak ayah..

Nurul Nadiah Karim said...

berdoa kpd Allah.mudah-mudahan dia punya sesuatu keputusan yang lebih baik untuk kita.siapa tahu kann? ;)

msredcheesecake said...

Explain baik2. Kalau dia tak setuju jugak, dan atas alasan yg musabah, tak melanggar hukum agama. Ikut saja.... Doa yg terbaik...

miezah said...

slow talk yer kawan ~

Tihara said...

salam,

nak mencelah jugak laa,kalo melibatkan ibu bapa mmg payah sket kan..tp cara yg berkesan cuba yakinkan mereka dgn keputusan yg kita pilih..kalo rasa tak yakin, just ikut je cakp ibubapa kita..Insya Allah semuanya selamat :)