Monday, 12 December 2011

Gerakan Freemason Sedunia

sumber : google

Ni sebenarnya buku yang aku tengah baca sekarang ni,dalam buku ni,penulis(Harun Yahya) menerangkan pasal gerakan freemason ni dari A-Z. Dalam sedar ataupun tidak,pengaruh freemason ni memang terlalu banyak kat dunia ni,even kat Malaysia.Jom baca sikit pasal Freemason ni.

Ape itu Freemason ?

Gerakan Masuniah atau `Freemasonry' atau Illuminati ialah satu gerakan sulit yg menggelarkan diri mereka dengan `free builders' (pembangun bebas) yg mendakwa tidak terikat dengan mana-mana ikatan (pihak) kecuali sesama freemasons.

Freemasonry ditubuhkan secara rasmi oleh tokoh Yahudi, Adam Wishaupt di Kota London, 1717. Ia kemudian diperkuat oleh Albert Pike , seorang general Amerika (1809-1891). Intisari gerakan Freemason ialah:
1. menghapus semua agama,
2. menghapus sistem keluarga
3. mengkucarkacirkan sistem politik dunia
Hasil drpd gerakan ini telah mencetuskan tiga perang dunia, tiga revolusi (termasuk revolusi Perancis), melahirkan tiga gerakan utama (Zionisme, Komunisme, dan Nazisme) Rujukan: Bernard E Jones, 1982. Freemason's Guide and Compendium. London & Henley, Harrap Ltd 

Aku nak terangkan pun,tak reti sangat,sebab nanti takut tersilap,nak tahu lebih lanjut,tekan sini

P/S : Jom membaca :)

6 comments:

TiTi said...

sebenarnya suka atau tidak kita semua dah semakin sebati dengan freemanson, sedar atau tidak, senjata halus mereka ini sudah menikam dengan dalam, dari semua aspek..

SoLy SoLicious said...

depa btindak dalam diam yek..hhuhu

QasehSuci said...

dan paling penting menghancurkan umat Islam didunia nie...itu tujuan utama...yg lain tu sebagai batu loncatan jer...entahlah...

ShahzCudin said...

kena kuatkan pegangan agama dlm diri kita..musuh Islam mmg xpernah duduk diam..

H.J said...

freemason ada rekrut ahli ke tak..?haha

Munnafendy said...

erm...ai selalu jugak baca ttg freemason ni...n byk jugak video2 arrival kt youtube..tak tau la nak kata ape, mmg bnda2 ni makin lama jd sebati dah dgn kita..dr segi hiburan...sukan...erm...