Friday, 16 December 2011

Orang pertama

Susahnya menjadi yang pertama or yang teratas,sebab ape?Orang dibawah sentiasa berlumba-lumba untuk merebut tempat yang pertama tu la,tugas orang yang pertama tu pulak ialah untuk mengekalkan posisinya supaya sentiasa berada di tempat yang pertama.

Kalau bagi aku senang je,tak semua orang sentiasa di atas,so kene bersyukur dan terima seadanya.Selalunya,bila  manusia berada di atas ni,die akan rasa suka dengan kedudukan die,maklumlah,layanan yang diterima semuanya kelas A,tip-top gitu.Sape tak nak kan???

Yang paling-paling penting,kita kene bersyukur dengan apa yang ada dan ingat sesuatu yang berlaku tu ade hikmah disebaliknya.So tak kira berada di kedudukan paling bawah sekali pun walaupun selepas berusaha,terima dengan hati yang redha dan yang penting SYUKUR.

sumber : google


P/S: Salam jumaat :)

4 comments:

pha is said...

perkongsian yg berguna... syukur.. alhamdulillah...

kura said...

yesss. bersyukur!

ShahzCudin said...

lps berusaha tu masih di bwh maknanya usaha tu blum mencukupi..

Saiazuan said...

usha bukan lif kejayaan, ia tangga kejayaan :)