Sunday, 18 September 2011

Fikir dulu sebelum buat!!!!

Orang dulu kata,fikir dulu sebelum buat,bukan setakat fikir sekali je,fikir banyak kali.Orang sekarang ni pulak,buat dulu baru nak fikir,kan dah salah tu.Dah jadi something yang x baik,baru la nak fikir ape yg kene buat.

Aku ambik contoh paling senang : pasangan kekasih,mula-mula memang la ringan-ringan,lepastu nak berat-berat pulak,bila dah terlanjur,kan susah.Kalau susahkan diri sendiri je x pe,ni susahkan mak-bapak,adik beradik,x pasal-pasal je diorang dapat malu.Pastu baru la nangis-nangis mintak maaf,kononnya menyesal la tu.

Lain kali,fikir dulu baru buat,bukan buat dulu baru fikir.Nasihat orang tua pun kene ikut jugak,Nasihat ni aku tujukan dekat diri aku jugak :)

6 comments:

budakampung said...

Lu pikir la sendiri! kehkehkeh
sama2 lah kita muhasabah diri ye dakk

SoLy SoLicious said...

fikir fikir dan fikir...

fikir guna otak di kepala.. bukannye kepala lutut..hee

aimie amalina said...

betooolllllll!
ingat
ingat
dan ingat
ape yg kite buat ni betol ke idok kan?

kura said...

bebebebeaik.. nasihat ni :0

Eera Shera said...

tu la..ikot nafsu buas semata-mata..ahaha

Saiazuan said...

bak kata nabil, lu pk la sendiri..hehe :D