Saturday, 9 July 2011

Cakap Salah,Tak Cakap Salah...

Korang pernah x alami situasi yang macam nie,kalau nak tegur,nanti kate kite nie itula inila,macam2 la...lagi buat sakit hati je...betul x???hmmm...kalau aku la,aku lagi banyak diam je,tengok je ape yang orang buat,malas nak masuk campur,kalau dah x tahan sangat baru la aku tegur....diorang nie pun satu,dah taw buat salah,kalau orang tegur dengar je la baik-baik,ni x,siap melenting plak kat kita..sebab tu la aku malas nak tegur orang yang jenis macam nie....memang tersangat menyakitkan hati...x pasal-pasal tambah dosa plak nanti...

kalau yang boleh terima teguran orang lain tu,ok la..die nak terima or x nak,terpulang pada tuan punya badan...hmm,korang pernah dengar nie,kalau x dapat tegur guna tangan(kuasa),tegur la guna lidah(berkata-kata),kalau x dapat jugak,tegur guna hati (doakan orang ru berubah)....tu je la pasal hari nie...

2 comments:

cik najihah said...

susah kalau orang yang x boleh nak terime teguran ni..
nak ikut kepale sendiri je kan

Nurasyiqin said...

pernah tego orang then orang tu wat muka..mak aiii, sabo je la..btw salam perkenalan nadzirah..=D