Monday, 25 July 2011

Tolong boleh x?

"Wei,ambikkan buku tu kejap" x pun ayat macam ni " dik,pegi sana sikit boleh".Susah sangat ke nak tambah perkataan tolong kat depan tu,kan lagi sedap dengar..orang yang menolong kita pun rasa sejuk je hati, xde la diorang nak menyumpah-nyumpah kita kat dalam hati (siapa taw kan).

Rasanya x susah pun,1 perkAtaan tu boleh membuatkan kesuluruhan ayat tu mempunyai maksud yang berbeza kan?(Ayat cikgu BM).Cuba kalau kita x tambah perkataan tolong kat depan tu,kan nampak macam kurang ajar sket..kalau cakap macam tu kat orang yang lebih tua dari kita,mesti dah kene lecture da.dari nak jadi menantu terus x jadi,hehehe..

So,moral of the story,senang-senang la guna perkataan "tolong" tu,x membazir pun....

2 comments:

SoLy SoLicious said...

kalo sebut "tolong" takut terkeluar emas kot..heeee

Cerciter Hana Niey said...

betul3... hihiXD
=D