Monday, 17 October 2011

Takut nak kahwin!!!!

Google

Aku la salah sorang nye tu,hehehe.Sebab ape?

1. Belum sedia memberikan 100% komitmen pada rumahtangga

2. Pasal ibu mertua ( sebab selalu ade je ibu mertua yang suka masuk campur dalam hal rumahtangga anak-anak,ade yang sampai bercerai disebabkan ibu mertua ni )

3. Tumpukan perhatian pada kerjaya.

4. Takut,sebab zaman sekarang ni memang banyak yang bercerai-berai kan ( ingat :bercerai tu adalah perkara halal yang paling dibenci Allah )

5. Sila nyatakan alasan korang

6. Semua alasan diatas diabaikan kalau dah sampai seru dan bersedia jelah menghadapi kehidupan berumahtangga,InsyaAllah bahagia dunia akhirat :)

Nota : tiba-tiba fikir pasal kahwin pula,hahahaha ( merepek )

17 comments:

Rai said...

hehe..carilah calon suami yang baik dan beriman..yg lain2 tu akan dapat diselesaikan..insya allah..

DySha.Pink◕‿◕✿ said...

dysha da kwen.. xpyah tkot2.. jodoh, rezeki, ajal maut semuanya sudah ditakdirkan oleh Allah s.w.t.. da smpainya masa semua akn berlaku gak..
kita pun jgn pk yg buruk2 sntiasa doa supaya dipermudahkan urusan di dunia ne

Pocket said...

jangan kawin!
sila jangan menghampiri pung lelaki,
sebab saat kamu bagi fon no,
itu dah kira menghampiri kawin!

ini merbahaya :D


tp kan, orang yg berusaha seperti kata pocket diatas lah yg kawin dulu nanti ^^

H.J said...

kalo tak sedia jangan kawen la macam tu..haha

msredcheesecake said...

kalau belum jatuh hukum wajib, tak pe tanak kawin lagi...

msred da siapkan bloglist baru msred...

aleen aiden said...

takut nak kawen 1.tapi untuk sesi kenal2,bila lelaki ckp nak bawa jumpa mak,aku panik!hu3

SoLy SoLicious said...

tkot jugak..huhuh

Saiazuan said...

aku tkt xde wit and x cukup knowledge tntang agama.. mental dah ready insyaAllah..

Pondok Usang said...

sampai jodoh kamu pasti kahwin... =)

YNA said...

tak takut nak kawen tapi takut tunggu keputusan family belah lelaki, huhuhu

zahidah seran said...

cari mak metua yg bole kamcing..=)

Mya said...

hahha betul. kalau dah sampai seru, semua jadi beres! =p

oli-go said...

kite serupa..nak kawin tapi serba serbi belum lengkap..paling penting calon pon tarakk.hahahhaa

ShahzCudin said...

smpi jodoh nt kawin la..

aimie amalina said...

ekekkekeke
seeetuuujuuuuu!

x layak lagi
cm bebudak lagi
heeeeee

Nurul Mazni Sawal said...

betol.. cam takut gak nk kawin sekarang.. errr.. lelaki yang baik sekrang peratusnye rendah.. huhuhu

Bigdaddyz said...

rugi tahu kalau kawen lambat2 ni...hehe